goodis

mer
massor
mest.

ohw shit, om min mage vore en ballong skulle
den sprängts för timmar sen, tack och lov
för att den består av massa skinn och fett i stället
som förhoppningsvis inte sprängs, även fast känslan
finns där.
hursomhaver.
som ni kunde läsa i det tidigare inlägget skulle min kära
syster bjusa på en hejdundrans lunch, mötte paret
vid cleopatra där förövrigt benny är stammis
-" tjena grabben, de var inte igår, eller?!" med ett
stor brett leende på läppen.
massa bröd bjusa'rom på och de slutade med att jag
tog en räcksallad, var inte överdrivet hungrig plus att
jag vissta att de senare väntade tårtor och en rad andra
frestelser som inte skulle få plats om jag inte tog något
"lättare" som min kära mor skulle säga. vi åt i godan ro
och började sedan baket av tårta och nougat muffins, som
förövrigt är nya favoriten, efter mango!
så vi bakade åt, bakade åt, bakade, åt. tillslut hade vi bakat
ihop 20 muffins och två mangifika tårtor som min syster
få stå för designen för, jag kan stå för fyllningen, mossade
bananer och vaniljkräm, Benny är väldigt förtjust i dessa
fyllningar och inget mer, jag kan inte mer än att hålla med.

senare kom folket, släckt, vänner och familj, du vet!
åt ännu mera, när pappa tillslut bestämde sig för att
ta en bit i det sista. ni vet som det blir alla sitter, de blir tyst
för alla sitter och funderar över varför så mycket blev över
och då utbrister min kära far; " jag ska ta en liten bit till"
jag visste att de skulle komma, så jag är inte sen med
-" skär en till mig med!"  jag var faktist den enda bortsett
från min pappi att vilja ha en bit till,inte änns min syster
nåt som chockade mig, vi brukar liksom ha vem-kan-äta-mest
tävlingar hemma, som hon vanligtvis vinner, så ballar hon ut
och striden hamnar mellan mig och pappa!
med glimten i ögat alltså.
mätt och belåten sitter jag här och funderar kring livets
små ting, som varför jag inte kan lära mig säga
-" hej det är lisa"
när folk ringer, eftersom jag själv stör mig på folk
som bara svarar med ett frånvarande
-" hallå.?"

imorgon äre gympa, jag villl inte ha gympa
sen ska jag klå sara på guitar hero, jag hatar
att hon snott med det hem av jocke, fuck liksom!
och nu ligger hon på medium...

klockan var nyss 2008, guess how!
god kväll mitt herrskap


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0