En midsommarnattsdröm



en pinsam grej när jag bakade muffins igår, var att när jag (trodde) jag var klar med smeten var jag ju tvungen att provsmaka, så de uppfyllde mina förväntningar. Efter en tesked och lite kittlande på smaklökarna kände jag endast smaken av bakpulver..Jag kollade receptet så jag gjort rätt. Jo en tesked stod det verkligen. Så läste jag igenom det hela igen, mjöl, vaniljsocker,mjölk, margarin,bakpulver och längst ner med något mindre bokstäver stod det strösocker, pytsan vad pinsamt tänkte jag och öste i en deciliter socker och låtsades som inget hänt. Sen tog jag mig en ny smakupplevelse och trodde att smaken aldrig skulle släppa, när smeten ändå va så god kunde jag ju passa på och smaka lite till, stolt som jag var. När det senare var dags att fylla de 12 muffinsformarna märkte jag till min besvikelse att det endast räckte till 10..men dom slapp ju iallafall smaka bakpulver tänkte jag och körde in dom i ugnen.

Förresten är det så överskattat med Sill och Nubbe på midsommar, tacka vetja Lax och Vin!:D
Ajö!

Kommentarer
Postat av: Max

Sill och nubbe ska det vara!

Fast lax är ju inte fel heller ;)



Vin däremot är tantdricka :-)



Ojoj Bagaren Lisa och hennes wondermuffins, lika bra som på din fest? :]



SAKNART!

2008-06-21 @ 14:48:02
URL: http://maxjohansson.blogg.se/
Postat av: Lisa

hördedu du! Nu äre såhär va att du sa att du gillade vin! mosserande, rött, vitt de är samma sak.



Dom vart la sisådär, jag tror jag diggar dom här mer än dom på festen:D

2008-06-21 @ 16:58:13
Postat av: Max

Okej busted, men mouserande tar ju det mesta! ;-)



VA? Och jag fick inte en endaste...aj det är illa du.



:(

2008-06-22 @ 02:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0