de var år sen vi var små


bilden är väldigtväldigt gammal

jag saknar storstäder, live musik, våren, kärlek och människor.
jag saknar paris, håkan i somras, göteborgarn och fländärs
jag saknar stockholm, fullsmockat tält med ceasars i blickan, jag saknar kvarnen och 9b.

om nästan 100 dagar tar jag studenten, mitt mål är då att skapa minnen, jag vet att jag borde jobba, söka utbildning, men istället letar jag efter billiga billuthyrningar och festivalbiljetter. om nästan en vecka ska vi redovisa vårat projektarbete som vi idag visade upp för lärarna, vet ni hur mycket tid, energi jag lagt ner på den hallen. inget är sammanhänagande men måste de vara de
måste allt vara en röd tråd som strövar genom livet, måste allt vara bra eller dåligt, vi lever i landet lagom utan att själva veta betydelsen av lagom.

jag är förresten sjukt godis sugen 24/24 alltid, always, när jag vaknar tills jag somnar, hemma och i skolan, jämt. ch grejen är att även om jag äter dittan och dattan hjälp ingenting, så om ni vill få mig på glatt humör, skaka med godispåsen och jag är där. förresten ska jag och fländärs skaka godis påsar på fredagar, jag tänker 2006 jag tänker bumlingar, hahaha, jag tänker hon och jag på george, jag tänker jag snor hennes mat för att de inte ar kort, jag tänker vi tjuvtittar på mtv och skrattar åt minnen. jag .tänker. alldeles. för. mycket.

jag önskar att jag var mer spontan, mindre filosofisk, mer pluggis, mindre godisråtta, mer sjävsäker, mindre hårig, jag vill ha bättre kondition, en 6 pack att skryta med på eskils toaletter, en röst som inte skär, en klarhet i livet, en närhet och så vore de inte helt fel med en middag på papas tapas

vi säger ajö nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0