1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15..16!



såhär såg jag ut för typ 3 år sen, då hade jag precis valt gymnasium och de kändes som jag visst vad jag vill med livet, nu är jag snart 19 och sitter och skrollar mellan utbildningar om allt och inget och helt plötsligt vet jag inte alls vad jag vill, eller i själva verket vet jag vad jag vill, men hur ska jag komma dit. eftersom jag de kommer bli så att jag lägger ner ett antal år på en utbildning så måste jag ju faktiskt sen kunna jobba inom det och forfarande ha moteviering och möjlighet till det. det enda jag har uteslutit är det jag ville bli för 3 år sedan, konstnär. det känns inte så lokande att ha inte veta hur länge jag har inspiration, just nu finns inspirationen där och även för 3 år sedan men i våras kände jag mig bara lost i skapande världen och om jag skulle satsa på det betyder det att jag måste ha inspirationen där, jämt och ständigt och det vet jag att jag inte har. det jag vill komma till var att det jag vill nu kanske jag inte vill om 3 år. jag kommer väl egentligen aldrig riktigt kunna veta exakt vad jag vill, men så länge jag lever och mår bra så finns kraften kvar, tror jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0