longer faster stronger

känner mig så sjukt harmonisk, eller vad man nu ska kalla det. förrutom att min hy börjar på att bli förjävlig, att de är svinigt kallt och de är rätt mycket i skolan, så är allt så himla bra. Jag fick svar på ett efterlängtat mejl, tänker inte säga vad de gäller ännu, plus att jag tillbringat mysigaste dagen med Mian, Sabina och Smedberg. Efter att jag egentligen tänkte dra hem efter redovisningen idag så hookade jag upp med Mian, Sabina och Smedis, vi trog till Hello och käkade baguette, så blev vi sugna på te och drog till expresso house där vi spanderade större delen av kvällen. När de var dags för DHW så dumpade vi av Sabina, köpte massa gott och placerade oss i Smedbergs soffa. Jag kom hem för en halvtimma sen, trött som ett svin och såg mejlet som gjorde mig hur pigg, extalterad och varm inombords, så nu kommer jag antagligen inte kunna somna på ett tag. Jag börjar inte förrän 13 imorn, så jag borde sova lite och typ smörja in mina händer som är rätt torra efter allt cyklade i typ 1000 minus grader. få klä på mig tusen lager kläder imorn. känner för att helt och hållet skriva av mig, men de brukar bli så osammanhängande och tråkigt, så jag kanske skippar de. fast egentligen har jag ingen koll på ens hur många som läser detta, även om statistiken visar ett antal så tror jag inte att de är någon som egentligen orkar plöja igenom det jag skriver. en annan grej är att jag kollade nästa delkurs, som kommer bli jäkligt intensiv, så därför behöver jag typ alla kursböcker rätt snart, borde beställa dom typ nu.  somsagt osammanhängande, jag har så sjukt dålig inspiration, när de gäller allt, kläder, skriva, läsa, plugga osv. och nyss kallade jag mig harmoniskt, up yours! pendlar upp och ner, ena stunden vill jag sitta på tunnelbanan, plöja mellan centralen och söder, gå över strängnäs bron, sitta i köket hos pappa, äta slagsta glass med pierre, krama om liselotte och i nästa stund vill jag vara här och nu, strunta i allt där hemma, om de ens är hemma, för en stund och fokusera på denna stund. Jag vill sluta tänka över vad som hänt om jag gjort andra val i sommar, om jag kysst honom och vad vi hade stått då, jag vill inte tänka på att han och jag kunde blivit vi, för de är han och hon nu. jag vill inte fundera över om jag kommer att träffa alla igen som bor där, om jag kan hålla kontakten om vi glider isär. jag vill inte se tillbaka, när jag istället kan se framåt, jag vill inte se framåt, när jag kan leva i nuet. så himla filosofisk känner jag mig, men efter flera timmars fika med Mian och smedberg kan man inte bli annat än filosofisk, för hur skulle allt bli om jag inte varit här, om jag inte träffat dom, om jag inte andades denna luft om jag inte hade punka på däcket, massa disk, en säng översvämad av kuddar, en tom mugg eller en fjärrkontroll som inte fungerar. jag vet faktiskt inte, men några få saker vet jag, och de är att jag trivs, jag lever och mår bra. och nu ska jag lyssna på beatles, inte tänka på D och försöka att inte somna med teven på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0