som en fjäder i hatten

Jag var inne och kollade blocket imorse, hittade en lägenhet och ringde på den, de visade sig att jag kunde kolla på den direkt så jag slängde ihop grejorna och klädde på mig. Sprang till bussen, åkte några hållplatser och så klev ett gammalt par på. tanten satte sig på ett ensamt sätte och gubben brevid mig. Han berättade att han brukar läsa dikter på något ställe varje onsdag, tror jag de var, och nu hade han svårt att hitta någon. Fast han berättade att han redan kunde 12 utantill, de var en höstdikt han behövde. Han tyckte att unga söp för mycket och han antydde något om att de var bättre förr, då de var något extra med att gå ut. Så sa han att han skulle berätta för sin fru att han suttit brevid en snygg tös på bussen. Hans fru vände sig några gånger under bussfärden åt mig och gubbens håll, hon log bara, som om de vore vardags mat för henne. Han frågade mig om varför man får rynkor när man blir äldre, men svarade på sin egna fråga om att huden blev slappare, synd tyckte han. De var en mysig bussfärd innan jag klev av vid österskans för att byta till linjen mot högskolan. Jag fick med mig Frida och Liselotte på lägenhets visningen, de var egentligen en bra lägenhet och läget kunde inte varit bättre, men de var inget ordentligt kök och jag behövde flytta in rätt fort och dubbel hyra i 2 månader funkar inte. Resten av dagen spanderades dels i skolan och en sväng på stan med Sabina, vi hittade tillslut grejor tills imorgon. Kommer plugga sjukt mycket närmaste tiden och på fredag ska de filmas.


Kommentarer
Postat av: LINZAN

sv: De spelningarna är på annexet, sen spelar de i lite andra städer också. Finns på ticnet.se. 360 pix kostar det, men skulle tro att det är renskrapat...

2009-10-14 @ 08:31:14
URL: http://linnrosenborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0