15 -Berätta om en av dina favoritböcker.

De flesta böckerna som hamnar i mina händer är kurslitteratur och har faktiskt varit det sedan 2½ år tillbaka. När jag däremot blir klar med utbildningen ska jag ta tag i att läsa mycket och många böcker, är så pass bra sätt att slappna av och lämna tekniken och stressiga tankar bakom sig. En av de böcker som bockstavligt talat slukat mitt intresse är när jag som barn läste Kalle och Chokladfarbriken. Första gången fick jag boken läst för mig när jag gick i lågstadiet, då fröken hade lässtund med oss alla. Varje ord var så omsorgsfyllt skrivet och bokstäverna som hon uttalade förvandlades till godis och min fantasi svävade iväg till en anna värld fylld av alla former av socker.
När jag sedan vara medlem i en bokklubb och Kalle och Chokladfabriken fanns med bland allternativen att beställa hem så tvekade jag inte en sekund. Lycka. Än i dag har jag kvar den boken och behandlar den med omsorg, jag bläddrar i den då och då och drömmer mig bort till en annan värld. Boken är inte en utav mina favoritböcker, den ÄR min favoritbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0