Ett kort farväl

Idag var mi alldeles sista dag som praktikant på UR. Igår hade vi avsltningsfika med gottistårta och på kvällen var det UR:s årliga sommarfest som var helt fantastiskt mysig, man fick en varsin picknick korg och filt sedan var det bara att slå sig ner i gräset. Eftersom vi hade inspelning idag så var vi ett gäng som drog oss lite tidigare men det var helt klart en värd kväll.
En annan grej som är sååååååååå himla värd är att jag har fått jobb på UR!!!!!! Såhär var det. I måndags (om jag minns rätt) så kom min handledare och frågade vad jag har tänkt mig inför hösten, inget svarade jag såklart och då berättade då släppte hon bomben att hon vill anställa mig till hösten, för tillfälet är det en och en halv månads anställning sedan får vi se hur det urartar sig. Men hon var tvungen att kolla igenom budgeten så att det fanns pengar till det. Sen pratade jag med en annan kollega som hon uttryckte det "du måste bli anställd till näta vecka också!" Så igår fick jag två tjänster inom loppet av en minut! Först höstens tjänst som det visade sig att det fanns budget till och sen 4 dagar under nästa vecka. Jag svävade på moln.
Nu ska jag slänga i mig något ätbart innan jag drar bort till Sofie där hon och jag ska spana på när svenskarna förhoppningsvis spöar skiten ur engelsmännen. Gustav är där för att supporta extra mycket och jag ska inte sticka under stolen med att jag såklart saknar honom!
Puss och hej Kompisar!

Kommentarer
Postat av: pumpkin

WOOOAAAHH!! DU ÄR FANTASTISK!!!

2012-06-15 @ 19:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0