flimmer


så var det snart dags för skämt-månade april. Jag kan inte fatta var all tid tagit vägen, vips så har en treårig utbildning börjat närma sig sitt slut. På tal om slut så gav mitt vänstra öga upp idag när jag satt och knåpade på ett manus på min arbetsplats på UR. Pang! så kunde jag knappt läsa vad det stod på skärmen och försökte med en vanlig papperslapp men det gick inte heller. Max fick leka doktor och kolla mitt öga, men inget fel såg han och inte jag heller när jag förtvivlat stod framför spegeln och förgäves försökte hitta felet.
Ni förstår att det flimmrade likt myrornas krig, så allt jag kollade på blev skakigt och flimmrigt och jag blev helt paranoid. Tillslut satte jag mit inne i Tobbes mörka redigeringsrum för att slippa skarpt ljus och datorn. Vi snackade skit fram tills våra magar började kurra och då tog vi lunch och där någonstans under lunchen började ögat må bättre och bättre, så jag andades ut.  Just nu har jag fullt bra syn bortsett från tröttheten som smittar av sig på ögonen.
Dags att pummsa så att jag är pigg för morgondagens äventyr !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0