En värld full av liv

Bästa film: Amelie från Montmartre, Warrior och Dirty dancing kan man se 1000 gånger om!

Bästa tv-serie:  Breaking bad och Flight of The Conchords
Regissör: Tim Burton (mest som han var förr)
Favoritskådespelare: Hoppsan, Zooey Dechanel och Joseph Gordon-Lewitt


TV-serier jag följer: För tillfället:  Bored To Death, Breaking bad och New girl. 
Komediserie
: Vänner har legat varmt om hjärtat sedan lääänge länge, men Flight of The Conchords är alltid kul.
Mest romantiska filmscen: Den här:


Skräckfilm: Kollar inte överdrivet mycket på skräck men tycker att Sleepy Hollow var jäkligt vidrig första gången jag såg den.
Min favoritfilm när jag var liten: Pippi på rymen, Pippi på de sju haven och Black beauty (dubbat såklart).
Hetaste skådis: Alltså Johnny Depp är snygg snygg snyggast men det finns såklart tusen heta till.
Hetaste svenska skådis: Skulle säga Alexander Skarsgård eller hand bror Bill.
Bästa svenska film: Gillar nästan inte någon svensk film, generellt sätt är det mesta svenska filmerna som blir stora i media rätt dåliga, och de som är bra når sällan publiken. Men nog om sånt, jag gillade Koops när den kom.
Bästa filmdjur: Åsnan i Shrek
Bästa tecknade film: Himla himla svårt, älskar nästan allt tecknat! Men Spirited away är vacker.

Bästa Disney-film: Lika svårt här eftersom jag älskar Disney (alltså som den var förr), så topp 5 disney är (utan kronoligisk ordning):

  • Skönnheten och Odjuret
  • Aristocats
  • Ringaren i Notre Dame
  • Mary Poopins
  • Lejonkungen

Basta filmscen: Ni måste se hela filmen om ni inte sett den, innan ni ser det här. Jag har aldrig gråtit så mycket till en film och det här slutet är magiskt på många sätt.

Basta scen i en TV-serie: Alltså alla de fantastiska musikvideos i Flight of the Conchords.

Basta TV-serien i år: två ord: Breaking Bad.
Film crush: Många många, en av alla dessa var Guillaume Canet som Julien i Love me if you dare.

TV serie crush: Chandler i Vänner (ja, jag vet..), Brendon i Beverly Hills 90210 och Adam Brody i OC.

Om jag skrev en film: Skulle den vara snygg, enkel och ha en viktig historia att berätta.
Favoritgenre: Underfyndiga. 
Film du ser framemot: Har typ ingen koll på kommande filmer, men det är alltid lika kul med nya filmer.
Bästa kärlekspar:






Bästa film i år: Har sett många filmer i år, både nysläppta och gamla filmer som jag sett för första gången. Men  för att nämna nykomlingarna så får det bli Drive, som jag såg under dåliga omständigheter på planet mellan New York och Stockholm i januari, det var sämst ljudkvalité men jag gillade den ändå. Sen såg jag den med bra ljud och bild i somras och älskade soundtracket. Så var såklart Monrise Kingdom mysig, älskar wes Anderson-filmer, The dark night rises var cool och det var det här filmåret än så länge.
Vem skulle spela dig: Finns så många bra tjejer där ute, fick höra förra veckan att jag är lik Zooey Dechanel (?!) som jag förövrigt älskar så skulle nog vara hon.
Vem skulle va din motspelare: Vill ha massor snygga män runt omkring mig, typ Johnny Depp, Aaron Johnsson, Ryan Gosling, Joseph Gordon-Lewitt osv.
Forsta filmcrush: Tror faktiskt det var Jack spelad av Leonardo Di Caprio i Titanic.

Film-soundtrack: älskar Drive's coola soundtrack

Tv-serie-soundtrack: Flight of The Conchords, dom är bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0