Tillbaka



1. Hur gammal är du?

22, insåg igår att jag blir 23 i år.

2. Hur gammal känner du dig?

Känner mig som jag gör, jag är jag och ålder är bara en siffra.

3. Vad har du gjort i dag?

Vaknat, frukost, sen en promenad till söder och en sväng in på body shop, handlade på Lidl och åt sedan den inköpta maten medan vi kollade på Six feet under (!) , vilade och tog sedan tvären mot Ella för att sedan hoppa av en station senare då jag missat hennes sms om att hon var tvungen att ställa in, gick hem och sydde på en duk, kollade på fotboll med Gustav och sen åt vi morotsbröd och yougurt, tryckte på kanal5 play och slötittade på "får vi följa med?" och fastande sen med disken och till sist vi datorn där jag nu sitter. Det var min söndag.


4. Vilken film såg du senast?

Django Unchained, se den!

5. Vem ringde du senast?

Hanna enligt min telefonlogg

6. Är du besatt av någonting?

Tacos, bra serier, avokado, frisk luft och humor. Eller kanske inte besatt, eller tacos är jag besatt av, kan sitta och fantisera om vad jag ska ha i min tortilla ibland på jobbet och då är jag nog besatt.

7. Är du rädd för blod?

Nej.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?

Min himla sköna soffa.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?

Göran Persson, Ingvar Carlsson, Olof Palme, Carl Bildt och Albin Hansson (?),

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?

Nej.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob?

Svart.


12. När vaknade du i dag?

Första gången 06.00, sedan vid 09.00 och till sist 10.30 och då gick jag också upp.

13. Vilken är din favorithögtid?

Julen, för att familjen är samlad och maten är gudomlig.

14. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?

Där det är varmt och man får vara ledig.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?

Fängelse från andra världskriget i Lettland.

16. Hur vill du tillbringa din pension?

Med mina barn och barnbarn och min man på en lycklig plats, jag vill göra något bra och viktigt utan att tjäna pengar på det och vara frisk och kry.

17. Vad lyssnar du på just nu?

Too old to die young- Brother Dege.



18. Har du någon gång brutit ett ben?

Nix.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?

Avocado, ägg, te, ost i olika former och juice.



20. Vem är din favoritkändis?

Tycker om Nina Åkestam.

21. Vad är du på för humör just nu?

Rätt nervöst inför kommande veckan då min första inspelning drar igång, eller pepp/nervös/skräckslagen

22. Vilka världsdelar har du varit i?

Europa, Asien, Nordamerika, och Afrika.

23. Snarkar du?

Ibland.

24. Vilka yrken har du provat på?

Undersköterska, personlig assistent, projektassistent, foaje personal och inslagsproducent / regissör.

25. Hur går du helst klädd?

Barbent med shorts och skönt linne.

26. Vilket stjärntecken är du född i?

Oxen.

27. Vilket är ditt favoritgodis?

Men.. gillar chips, lakrits, choklad osv.

28. Vad sa du senast?

Ses sen!

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?

Matte.

30. Vad har du på dig just nu?

Tights, flanellskjorta och sockor.

31. Vilken är din favoritaffär?

Body Shop

33. Vad har du i dina fickor?

En massa gamla kvitton, gamla inköpslistor, vantar och annat skräp.

34. Vad köpte du senast?

Veckans mat.

35. Hur många gånger har du flyttat?

10 gånger får jag det till.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?

En överlevnads människa som kunde få oss att överleva, ett par bra skor och en filt/badrock (så jag kan hålla mig varm)

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?

Är nog mer en kvällsmänniska.

38. Senaste filmen du såg på bio?

Django!.

39. Har du blivit sydd någon gång?

Nej.

40. Har du någon gång badat naken utomhus?

Givetvis!

41. Vad åt du till frukost?

Knäckemacka med ägg, ost och avokado med grön te.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?

Då var jag alltså 12 år, jag hade osunda kroppsideal, hängde med mina bästisar Lisa och Frida, vi hade en klubb som hette LFL eller om det var FLL, vi gick i sexan och pratade om killar inne på en toalett på vårt högstadium som vi hade som "häng-ställe", där satt vi om rasterna. Efter skolan tränade jag och hängde med min kompis Malin.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?

Nej.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?

På bordet bredvid sängen.

46. Vad var det sista du åt?

Smakade lite tonfisk från min matlåda tills imorgon.

48. Är du blyg?

Ibland.

49. Vilken var den sista konserten du var på?

Plura och Carla i Eskilstuna för typ tre veckor sedan.

50. Vad heter du i andra namn?

Alexandra.

51. Har du varit med om en bilolycka?

Nej.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?

En del saker bär jag runt på.

53. Vilken är den roligaste träningsformen?

Simma simma simma, älskart!



54. Har du några husdjur?

Säkert flera spindlar som gömmer sig lite här och där.

55. Vill du gifta dig?

Jag och Hanna pratade om det igår och av någon anledning så har jag blivit mindre och mindre sugen på giftemål den senaste tiden, i sådana fall ska det vara oreligöst och bara med de jag och min blivande man känner att vi vill ha nära vid den stunden .

56. Var växte dina föräldrar upp?

Norrköping och Göteborg/Eskilstuna.

57. Har du någon gång ringt polisen?

Stämmer, såg ett bråk och gjorde min plikt som medmänniska.

58. Har du svenskt ursprung?

Njae min farmor och farfar är ifrån Finland.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn?

Under högstadiet kallades jag Britt och många kallar mig Tammi.

60. Vilka är dina största svagheter?

Jag är väldigt humör svängig och kan lätt bli irriterad om jag inte ätit ordentligt, glömmer lätt saker och är väldigt självkritiskt, är dålig på att ta tag i viktiga saker, tog exempelvis ett halvår innan jag gjorde en syn undersökning och såklart visar det sig att jag behöver terminal/läs glasögon. Nästa steg är tandläkarbesök och läkarbesök, ska bli bättre, lovar. Sedan är jag dålig på att vårda min ekonomi, slösar som en tok ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0