2012

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Väldigt mycket. Jag blev moster, jag gjorde praktik, spelade in tv-program, var statist, flyttade till Stockholm, sa upp kontakten med en föredetta vän med mera.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inte någon vän men min syster.
 
 
Dog någon som stod dig nära?
Ja
 
Vilka länder besökte du?
New York, Frankrike och Finland.
 
 
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Jag vill att mina nära och kära ska må bra, jag vill ha ett ordentligt självförtroende och en varm och solig sommar.
 
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
5 Augusti, då jag fick reda på att min bror tagit sitt liv.
 
Vad var din största framgång 2012?
Jag lyckades få både ett fantastiskt jobb och en fin lägenhet.
 
Största misstaget?
Jag har varit snål med att höra av mig till folk.
 
Bästa köpet?
Min telefon, även om jag inte köpte ut den själv så är det en bra investering.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Blev otroligt glad över att ta examen och att få jobb på UR
 
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Många.
Den här från i våras
Den här från i somras
Den här från i höstas
Den här från i vintras
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Första 8 månaderna hade jag ungefär liknande humör som året innan men de senaste månaderna har de gått åt mer tårar än skratt.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Sett, aggerat och vågat.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Legat i sängen och tänkt tänkt tänkt.
 
Blev du kär i år?
Är kär för bövelen.

Favoritprogram på TV?
Kollar inte så mycket på TV även fast jag jobbar med det, men jag kollar mest på play och nedladdade serier och där är nog Äkta människor den serie jag följde mests om gick på TV och Breaking Bad var årets bästa serie, laddade frenetiskt ner säsong efter säsong, sen kom säsongsavslutningen och nu sitter jag som på nålar.

Bästa boken du läste i år?
Är hemskt dålig på att läsa böcker, men Torka aldrig tårar utan handskar läste jag och den blev en favorit.

Största musikaliska upptäckten?
Crystal Fighters, Johnatan Johansson och Mumford and Sons.

Något du önskade dig och fick?
Ett jobb!

Något du önskade dig och inte fick?
Ett jobb var faktiskt min enda önskan.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Var ute och åt med mamma, Sara, Benny, Gustav och ofödda Liam.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att Johan hade funnits kvar.

Vad fick dig att må bra?
Skratta,Vara med nära och kära, Liam, pussats med Gustav, dansat, sjungit, varit på spelningar, gå, bada, lära känna nya människor, att få ett bra jobb, att vara i Stockholm, New york-resan, sommar-utflykter.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Johnny Depp, när ryktet gick att han var i Stockholm dog jag lite.

Vem saknade du?
Första halvåret saknade jag Gustav nästan jämt, nu saknar jag Johan så att det gör ont.

De bästa nya människorna du träffade?
Alla på jobbet och bra människor man träffat ute.

Mest stolt över?
Tjatet, men jag är himla stolt att jag lyckades få ett jobb och att jag och Gustav lyckades få en bra lägenhet i södra Stockholm.

Högsta önskan just nu?
Att 2013 blir ett år att minnas bra grejer ifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0